great day

Ja ni. I natt så var det fruktansvärt varmt och jag somnade nog inte förns 4 någonstans. Vaknade en timme senare och då låg jag och skakade så mycket så jag inte kunde röra på mig, för att jag frös. Lyckades på något vis somna om och när jag vaknade mådde jag hyfsat bra. Skulle gå upp och gå på toa och helt plötsligt var jag dät inne ( har ingen aning om hur jag kom dit ) tänkte inte mer på det, hämtade kläder ur garderoben och sen föll jag bara ihop. Benen orkade inte stå och det kändes som om musklerna i kroppen hade försvunnit. Det blev jobbigt och andas så började andas i 180, hyperventilera, hade upp mot 40 graders feber osv osv.

När det inte slutade va det bara in till akuten och där blev det syrgas, dropp i båda armarna, 12 blodprovsrör, ryggmärgsprov med 7 rör myggmärgsvätska osv osv.. Låg i 2-3 timmar och sen blev det lite reflexprover och sånt. Tydligen hade jag för hög mängd av vita blodproppar och har tydligen någon infektion i blodet och något virus av nått slag. Är fortfarande inskriven på sjukhuset men fick åka hem på permission under kvällen och natten vilket var otroligt skönt! Vi får se hur jag mår i morgon, kan behöva åka in igen, mår jag bättre skrivs jag ut.

Alla har vart jättegulliga idag och det gjorde min dag lite mer värd och lite mindre värdelös,.. Puss på er!♥



världens snygging efter en hel dags lidande, inte lätt att vara både livrädd för blod och nålar en sån här dag






ingången till mitt rum... jag och mamma hade extremt mycket tidsfördriv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0